søndag 27. november 2011

1. søndag i advent på landet

Som i de fleste andre hjem her i blogglandia,
og Norges land forøvirg har dagen i dag, 
dreiet seg om 1. søndag i advent.
Det er ikke bare et tegn for oss voksne at julestrien begynner for fullt,
med både det gode, minneskapende, og det stressende, travle.
Men også for mine søte små, er akkurat denne dagen et tegn på at vi går inn i tiden de liker best av alt, og nedtellingen til selve julaften kan starte.
Selv er jeg jo så heldig å få jobbe i barnehage,
hvor hver eneste arbeidsdag gir påfyll av julestemning.



Den ene adventsstaken her i huset på landet...
Til nå har vi to, men kanskje kommer det flere til etterhvert?
Har en dårlig tendens til å tenne flere lys enn jeg skal når vi kommer bittelitt uti desember.. levende lys er det jo lite som kan slå
når det gjelder å gjøre det trivelig...
Så da er det jo greit å ha flere...




En liten rød engel jeg fikk av en snill mamma i barnehagen i fjor,
 har funnet veien til lysfatet mitt..
Og en tur til IKEA resulterte jo selvsagt i litt nytt nips...
Godt å ha litt tidsfordriv på en slik dag,
med høsten og stormen lurende rundt husveggene.
Vanskelig å tro at det er desember....


Håper du har hatt en din søndag,
og håper du får en god ny uke!




3 kommentarer:

  1. Hei!
    Så kosleg adventsstake og så fint det var i vinduet ditt med pynta grein :o)
    Gledar meg vanvittig til å komme på besøk snart!! :o)

    SvarSlett
  2. Så koselig at du har funnet veien inn til meg... det er alltid kjekt med nye lesere!
    Veldig fin blogg du har selv også! Og det kjøkkenet ditt ble jo bare "stunning"!! ;)

    Håper du får en fin adventstid!
    Klem fra
    Kjersti

    SvarSlett
  3. Herlig adventsstake! Bli gjerne med på utfordring inne hos oss! Klem Helene

    SvarSlett