søndag 18. september 2011

Tid for kjøkken....

Helst siden vi kjøpte huset for godt over ett år siden har vi undret oss over hva slags kjøkken vi har lyst på, farge..form...stil...igrunn det som går av å undre seg over.
Men nå er det B e S t I l T!!!
Vi havnet på kjøkkenet vi igrunn har likt hele veien, både i form og i pris..
så hvitt lidingø kjøkken fra IKEA ble det... og det er forhåpentligvis på vei inn i lastebilen i skrivende stund..snart klar for ferden hit til vårt lille kråkeslott!


Så nå arbeides det på spreng for å få alt klart til det nye kjøkkenet skal fylle huset vårt med alle de flate pakkene...
Og det er ikke bare litt som skal gjøres klart...
Siden vi har veldig skjevt gulv, og jeg har fått beholde de gamle tregulvene på loftet har det blitt til at vi skal legge nytt gulv i hovedetasjen.
Så her har vi hatt på avretningsmasse for å få det en smule beinere..
Gulvet vi har avrettet er i det som skal bli "mellomstue" - må finne meg et godt navn på det rommet -  og fortjener ett bilde her inne spesielt fordi jeg har vært med og støpt
- en lærer stadig noe nytt.....


Rommene som, når vi kjøpte var en stue/soverom/toalett...


Er nå blitt ett stort rom, med nye vegger, rør og ledninger...



Tror nok at dette blir mitt favorittrom i hele huset..
det er nok også det rommet jeg har brukt mest tid til å bestemme meg for detaljer..
fliser over benk..
fliser bak peis...
stikkontakt her.. stikkontakt der..
overskap her?
overskap der...
Ovn her?
Ovn der...
Øy her??
hvitevarer...
gulv...
tak...
lys...
???????

Godt jeg ikke bygger nytt hus...med så mange ting å bestemme seg for, ville nok et
hus aldri bli ferdig....



Ha en strålende ny ukestart :-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar