onsdag 23. mars 2011

Tid for litt mimring..

Brått er dagen kommet, 
da en skal begynne å tenke på skole
og ting som følger med det..
Føles jo som om det bare er noen 
dager siden jeg stolt fikk vite at det 
var en gutt som var inni magen..
Nå sitter han der,
snart 6 år og klar for at skoletiden 
skal begynne.. 
Ikke før i kveld, på mitt første møte
med mitt første barns første skole
har det gått opp for meg at han er blitt så stor som han er blitt.
Og ikke minst.. jeg kjenner at 
jeg egentlig begynner å miste litt kontrollen.
Lille gutt, som jeg omtrent ikke har vært 
en dag borte fra, ikke engang i barnehagen
fordi jeg har hatt han på samme hus,
skal plutselig ikke være det lenger..
Jeg er så stolt, og på samme tid 
en skikkelig pyse!
Godt JEG har 5 måneder på å 
venne meg til dette her, 
spørs om ikke denne overgangen blir større for meg enn for veslegutt...
Kanskje jeg må ha noen dager avvenning 
på samme måte som andre barn har tilvenning
når de begynner i barnehagen..
Kanskje ikke så dumt ;) 


Jeg er verdens beste mamma,
du er verdens beste gutt.
Og om verden er litt vrien,
skrur vi den på plass til slutt.
Om jeg noen ganger glemmer,
vet jeg at det ordner seg.
Jeg har hundre gode grunner,
og den beste, det er deg!
MARIANNE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar